Kritik

Har ni missat bråket mellan RixMorgonZoo och Elain Eksvärd?

Jag tänker inte diskutera sakfrågan, utan har kommit att tänka på det här med kritik och bemötande av den samma.

Jag förstår om detta låter provocerande käckt, men jag ser kritik och feedback som en möjlighet till lärande (antingen ngt helt nytt eller åtminstonne ett annat perspektiv på saken, som du inte alls behöver hålla med om, men ändå kan lära dig ngt om livet).

Därför bemöter jag alltid kritik neutralt. Sen går jag hem (alltså reflekterar i mitt huvud) och tänker på det hela.

Så när folk per automatik går i försvar, blir jag lite uppgiven, för jag inser att personen i fråga tror sig veta allt redan. Och det är ju lite tragiskt.

Kommentera

