Det är bara i mattens värld

Som två negativa blir positivt.

Tjo Kerstin det är drag under galoscherna i kommentarsfälten (nej, inte i mitt och med tanke på vad jag kommer att skriva är jag oerhört tacksam för det). För sociala medier och dess kommentarsfält verkar ju bara en ventil för alla… alla olyckliga människor som inte får möjlighet att ta tag i sina egentliga problem och därför måste ge uttryck för sig missnöje någon annanstans.

Jag tänker på utgången i förra veckas val i Amerikas förenta stater och Sanna Nilsens utseende när hon i veckan utnämndes till julvärd. Men det är inte bara de imbecilla som direkt kommenterar, utan också de nöffar som sen kommenterar idioten med precis lika låga och kränkande påhopp.

Blir det en bättre värld av detta? Nej, det är hiskeligt otrevligt och hemskt vad det är och hat föder bara hat. Jag är inte särskilt kristen, men ibland tycker jag verkligen att folk ska vända andra kinden till och bara gå vidare. Vi behöver inte ha en åsikt, eller en åsikt om en åsikt…

Ha en underbar onsdag och var snäll vetja. IRL och på nätet.

 

Kommentera

