När ditt barn…

Jag är ju den typen av förälder som regelbundet går in och läser mina barns konversationer på sociala medier (integrity my ass).

Jag är fullt medveten om att jag inte kommer att ha koll på allt och att jag alltid ligger (minst) två steg efter. Men jag kan ingripa. 

Jag ingriper när mina barn inte har en god ton mot dina barn. Då pratar jag om det med mina barn för att se till att det ändras. Och när dina barn skriver opassande saker (och ja det gör de) så pratar jag också med mina barn för att dels ta reda på hur det känns och hur de bemöter i sådana situationer.

Bara så att du vet.

Kommentera

