Viasat suger

Herregud, nu har vi varit en vecka utan TV. Ingen panik, vi  slavtittar inte på något nuförtiden, men jag gillar att ha ljudet på. Som nu försnacket inför Portugal-Wales matchen och finner det grymt avslappnande att dumglo på TV, det kräver minimalt av mig.

Eftersom vi måste ha Viasat (de är de som har rättigheterna till Premier League, nej korrekt, inte mitt beslut) och Viasat suger. Igår efterlyste mannen boxen som vi beställde i tordags. Nej, se du, det hade de ingen ANING om när den skulle komma. För de väntade på ngn bekräftelse från Bjärekraft om att vi de facto hade fiber (inte för hur det kan vara ett problem för Viasat att leverera en box). Men där fanns ingen som helst vilja eller förmåga att förstå att detta var ngt som de (Viasat) kunde gräva fram. Kunden efterlyser sin vara, då tar du tag i saken och ser till att få de svar som du behöver för att leverera din vara. Så jävla enkelt är det. Nu möttes min man av svaret ”vi vet inte”. ”Vi vet inte” i kombination med total ovilja att hjälpa är fanimig inte ett good enough svar.

Men nu har vi hittat en lösning genom Viaplay och Appel TV. Ingen egentligen skillnad (nu när vi har fiber), så boxen behöver jag inte. Men det stör mig att de inte vill vara bättre.

Nu får jag nog ta och klaga direkt till dem. Vilket media ska jag ta? Facebook så att fler än jag kan ta del av min klagan? Ja, så blir det nog.

Kommentera

