Oroliga själar

Är det så att dagens vuxna moderna människa (då menar jag den som lever idag) är oroligare än förr?

Jag tänker på alla dessa evinnerliga diskussioner som sker i cyberspace (bloggar, kommentarsfält, poddar och övrig social media). Oavsett om det gäller hur vi är eller inte är som föräldrar eller samhällsmedborgare i stort (men främst hur vi är/inte är som föräldrar). Saker och ting vänds upp och ner och in och ut och analyseras sönder tills det blir rent av absurt att säga något överhuvudtaget. För vad du än säger så är det mer rätt att säga det motsatta (speciellt när saker och ting är tagna ur sitt sammanhang).

Och hur mycket tid har vi (jag), egentligen till att läsa, lyssna, titta och engagera oss i detta. Tydligen massor.

Jag kan förstå att många finner tröst i att höra att det finns andra som har samma tankar som en själv, att man inte är ensam. Men kanske det vore bättre att starta självhushåll, bara leva och göra så gott man kan, istället för att tänka så mycket. Inte vet jag.

skriet2

One thought on “Oroliga själar

Kommentera

