Tacksamhet

Ibland blir jag stum (vilket i sig är något andra blir väldigt tacksamma över) och bara så otroligt tacksam. Ett enda litet inlägg på Facebook och jag känner en bottenlös tacksamhet över mitt eget liv. Inget glamoröst liv, inte alls men alldeles, alldeles underbart. Förra veckans utvecklingssamtal visade kanske inga tecken på att MENSA står och trycker ansökningspapperna i näven på en, men de hänger med bra. De engagerar sig, försöker och sköter sig. Fritidshemmet där en av killarna går tar med dem på skridskoutflykt på en av dagarna på lovet. Imorgon när storkillen kan lägga gipset efter skidsemesterns olycka, är jag glad över att vi överhuvudtaget kunde åka, att det är över och så otroligt glad över att det inte var värre. Och jag kan, från en dag till en annan, bestämma att vi drar iväg på utflykt till stora staden.

Vilken tur jag har. Något och tänka på när man blir upprörd över att PhoneHouse har lurat på dig ett värdelöst abonnemang…

thankful.gif

Kommentera

