Alltså, så jädrans bra

Jag vet att de jobbat med det under flera år nu. Och jag måste säga att jag tycker att de lyckats fantastiskt bra. Skatteverket. I sitt bemötande så ger jag dem högsta betyg. Alltid lösningsfokuserade, trevliga och positiva. De har liksom kommit fram till att gör jag rätt, så blir det lättare för också dem. Det yttrar sig i att de tar allt ett steg längre.

Som idag när jag ringde och frågade varför jag inte kunde redovisa min moms (vilket jag gjorde för sent för ett par år sedan och då blev det böter, och det behöver jag inte göra om), så istället för att bara säga: ”Det beror på att den tjänsten har inte öppnat ännu” (tydligen är 12 maj sista dagen för mig att göra detta) så säger kvinnan dessutom att: ”Men jag kan låsa upp den till dig, så kan du göra det imorgon.”.

Och detta är inte första gången. Jag har fått så mycket hjälp och tips som har förenklat för mig att driva mitt (lilla) företag, där hembesök varit ett möjligt mötessätt. Tycker liksom Skatteverket som person är skitnice, och skulle lätt bjuda hem den på finmiddag.

Tack! Tack Skatteverket för att ni hjälper mig att göra rätt, på mitt sätt.

Fast informationen på er hemsida för datum och information om detta suger, där har ni mer att jobba på. Men ändå, tack!
thankyou

Kommentera

