Facebookdöden

Folk som känner mig vet väldigt väl att jag är en ”social media junkie”.

Jag har varit på Facebook sedan 2007. Men, och kanske är jag sist på denna bollen, känner att mitt Facebookflöde mer handlar om länkar som delas eller gillas, inte vad som händer med folk. Och kanske är det så att folk är trötta på att dela med sig.

Själv postar jag sällan ngt längre (jo, jag vet allt är relativt). Det brukar bli länkar till mina bloggar, ett eller annat instagraminlägg, nya profilbilder (en orimlig mängd) eller så delar jag ett inlägg som jag verkligen tycker är intressant och viktigt.

Jag märker också, även om det är en ”hönan eller ägget diskussion” att färre interagerar. Och när folk inte bryr sig så är det ju ingen idé att göra inlägg eller hur. Och jag tror att det är därför jag tycker att det är tråkigt (ja, ja, jag vet att det troligtvis är jag som gör fel inlägg, Facebooks algoritmer ljuger ju inte).

Kanske skulle man logga ut – 4ever (måste först bara spara ner alla mina bilder)…

Kommentera

